Serhat Tutumluer

Monday, October 30, 2006

Panayır Yakışıklısı Serhat Tutumluer

atv'de yayinlanan 'Erkekler Ağlamaz' dizisinin basrol oyuncusu Serhat Tutumluer, panayırda yasayan hiz tutkunu yakisikli baba karakteriyle daha ilk bolumde gonulleri fethetti.

Bir cok dizide rol almasina ragmen Arzum Onan ile basrolunu paylastigi "Sahra" dizisiyle dikkatleri ceken Serhat Tutumluer, simdi de atv'de yayinlanan "Erkekler Ağlamaz'la izleyicilerin gonlunu fethetti. Dizide eski motokros yariscisi bir adami canlandiran Tutumluer'in bu sahnelerde usta olduguna aldanmayin. Hayati boyunca motosiklete binmedigini, bunun icin haftalarca ders aldigini soyleyen sanatci, tehlikeli sahnelerde dublor kullaniyor. Tutumluer ile dizi ve ozel hayatini konustuk...

* Erkekler Ağlamaz'la unutulmus eski eglenceleri hatirlattiniz, ozel panayır kurdunuz. Bu panayırdaki insanlari herkes sevdi. Siz onlar hakkinda ne dusunuyorsunuz?

Serhat Tutumluer : Maddiyata onem vermeyen, kendilerinden baskalarini dusunen insanlar. Bu insanlar biraz gecmiste kaldi. Yasama sevgiyle, sefkatle, emekle, is gucuyle bakabilmek onemli bir seydir. Yapmak istedigimiz, bu duygulari tekrar aciga cikarabilmek. Silahla, kavgayla yani uctaki duygularla degil, insanin kendinde var olan gercek duygulariyla bunu yapmaya calisacagiz. Bu zamana kadar televizyonlarda bir cok kotu ornek gorduk. Dolayisiyla burada kocaman bir aile var. Lunaparkta yasayip yasam mucadelesi veren, eski Yesilcam filmlerindeki gibi bir aile.

'DEMET'LE ARKADAŞIZ'

* Dizideki partneriniz Demet Evgar'la nasil bir calisma ortaminiz var?

Serhat Tutumluer : 5 yil once Nihat Durak'in yonetigi Çaylak isimli bir dizi vardi. Orada ben deli bir gazeteciyi canlandiriyordum. Deli gazetecinin deli sevgilisini canlandiran da Demet'ti. Yani yillar sonra tekrar bir aradayiz ve cok iyi anlasiyoruz.

* Dizide canlandirdiginiz karakterin sizinle benzer yonleri var mi?

Serhat Tutumluer : Gercek hayatta Serhat'la uyusmayan bir karakter. Sonucta hiz tutkusu var. Ama ben su acidan bakmayi tercih ediyorum; her insanin bir egilimi ve yasam tarzi vardir. Murat karakterinin de delifisek olusu, kendi sinirlarini kesfetme amaci, gencliginden gelen bir hiz tutkusu var. Kendini bulmak icin motosiklet ve araba yarislarina katiliyor. Ama baba olunca, babaligin verdigi sorumluluklari sayesinde bir cok seyden fedakarlik ediyor.

DUBLÖR KULLANIYOR

* Motosikletle olan sahneler cok risk- li. Ama bunu yapan insanlar da var...

Serhat Tutumluer : Evet motosikletle daracik bir mekanda inanilmaz tehlikeli gosteriler oluyor. Ama cok ilginc. Ben bunu kucuklugumde gormustum. Bu dizinin en buyuk ozelliklerinden biri de unutulmus degerleri ortaya cikarabilmesi. Motosikletle yapilan bir akrobasi durumu var. Turkiye'de bu isi 3 kisi yapiyormus. Biz de bir tanesini, Sait Ahmet Yildirim'i bulduk. Hayatini bu isten kazaniyor. O benim dublorum, ben de onun figurani olacagim. Yani karakteri canlandiran benim. Ama orada meslegi icra eden kisi o.

* Bunun disinda in- sanlarin hic menfaat- leri olmadan 1 ay orda yasadiklarin- dan bahsettiniz. Siz boyle bir or- tamda yasar miydiniz?

Serhat Tutumluer : Ben elimden geldigince boyle bir ortamda yasiyorum. Yani, herkesin bir arkadas cevresi vardir ve ben de kendimden once onlari dusunerek, onlarin da kendinden once beni dusunerek yasadigini biliyorum. Bu guzel bir duygu.

* Daha once hic motosiklet kullandi- niz mi?

Serhat Tutumluer : Bu konuda egitim aldiniz mi? Hayir, ilk kez bu dizide motosiklet kullandim. 1-2 hafta egitim aldiktan sonra, bindik motositkletin uzerine. Hareketli araclari kullanmak gercekten buyuk bir yeti. Bence bu oyuncuda olmasi gereken onemli yeteneklerden biri.

* Dizi disinda neler yapiyorsunuz?

Serhat Tutumluer : İzmit Şehir Tiyatrolari'nin oyuncusuyum. Burada 8 yili devirdim. Isil Kasapoglu'nun kurdugu bir tiyatro. Konservatuvardan mezun olan ve memur zihniyetiyle tiyatro yapmak istemeyen herkes Isil Kasapoglu'nun catisi altinda birlesti. Bugunlerde 'Karar Kimin' adli bir oyunda oynuyorum. İki yildir oynamama ragmen, halen kapali gise oynuyorum. Bunun disinda 'Oyunun oyunu' isimli bir oyunum daha var.

* Ufukta bir si- nema filmi gorunu- yor mu?

Serhat Tutumluer : Gecen sezon Dervis Zaim'le 'Cenneti beklerken' diye bir film cektik. Antalya Altin Portakal Film Festivali'nde gosterime girecekti ama yetismedi. Film,1600'lu yillarin Osmanli'sini anlatiyor. Kayseri, Nevsehir ve Kapadokya civarinda cekildi. Gercek mekanlarda cekildi. Oradaki tek amacim; Dervis Zaim icin calisarak, yazdigi senaryoyu, karakteri, onun kafasindan gectigi gibi aktarabilmekti.

'ÇOK ELEŞTİRİLİYORUM'

* Az ama oz islerde kendinizi gosteri- yorsunuz. Bunun ozel bir nedeni var mi?

Serhat Tutumluer : Beni taniyan insanlar benim medya sistemini elestirel bir bakis acim oldugunu bilirler. Ve medyanin halka karsi gerekli sorumluluklarini yerine getirmedigini dusunuyorum. Ama gordugunuz gibi bir televizyon dizisinde basrol oynuyorum. Zaman zaman bu ikisinin elestirisi geliyor bana. Ben de onun tam tersi oldugunu soyluyorum. Televizyona cikmak duyarlilikla, bilinclilikle yapilmasi gereken bir istir. Öyle insanlarin hayatlarina giriverirsiniz ki, bu buyuk bir sorumluluktur. Oyuncular; "İste televizyona cikiyorum canim ya ne yapayim, iste para icin yapilan bir istir' diye baktiklari surece bu sorumluluktan uzaklasirlar. Bu da oyuncunun seyircisine karsi olan sorumlulugundan uzaklasmasi demektir. Bu sorumlulugu herkesin tasimasi gerekli.

* Televizyon, gunumuzde eglencenin yanisira en iyi egitim araclarindan biri ol- du. Bunu da gozardi etmemelisiniz...

Serhat Tutumluer : Egitimden biraz uzaklastik biz. Televizyon dizileri pek bilmedigim bir istir. Bir takim dizilerin ulkemiz gundeminde ve gazetelerin mansetlerinde tasinan kotu olaylara sebebiyet verdigini hepimiz yakindan biliyoruz. Bu sisteme bakarken tum bunlarin aslinda sadece bir tek amaci oldugunu dusunmemiz gerekiyor. Seyirciye karsi olan sorumluluk duygusu. TRT siyah beyaz yayinini yapmaya baslarken, o donemden kalan TRT spikerleriyle gidin bir konusun. Nasil saygindi seyirciye. Maalesef, simdi bu sayginligi yavas yavas yitiriyoruz...

Serhat Tutumluer
Kaynak : TAKVİM

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home