Serhat Tutumluer

Saturday, April 01, 2006

Aşk Delisi’nin İki Genç Oyuncusu

Ask Delisi, gecen yil Mehmet Ergen onderliginde Akbank Kultur ve Sanat Merkezi’nde kurulan Yeni Kusak Tiyatro’nun ilk oyunu. Unlu Amerikali yazar Sam Shepard’in 1986’da yazdigi oyun, basrollerde Serhat Tutumluer ve Esra Bezen Bilgin’le her pazar sahneleniyor.

İzmit Tiyatrosu’nun kadrolu oyuncusu olan ikili, ‘Ask Delisi’nde iki tutkulu asigi canlandiriyor. Serhat Tutumluer bir yandan Sahra dizisinde oynuyor, Esra Bezen Bilgin ise ‘Kirmizi Olgunlari’ adli oyunla bu ay Bakirkoy Sehir Tiyatrosu’nda olacak.

Serhat Tutumluer, İstanbul Universitesi’nde sosyoloji okumus bir sure, sonra Ankara Devlet Konservatuari’na girmis. Ask Delisi’ndeki rol arkadasi Esra Bezen Bilgin’le de yollari burada kesismis ilk kez. Sonra, Ankara, ardindan İzmit Devlet Tiyatrosu derken ‘Ask Delisi’ne kadar beraber calismaya devam etmisler.

Tutumluer ve Bezen halen İzmit Devlet Tiyatrosu’nun kadrolu oyuncularindan. Konservatuvari bitirdikleri donemde Isil Kasapoglu’nun İzmit daveti ilac gibi gelmis. ‘Memur olmak istemeyenler gelsin, yeni bir seyler denemek istiyorum. Burada esek gibi calisacak adamlar istiyorum’ demis Kasapoglu. Bu her ikisinin de cok hosuna gitmis. ‘Alti saatlik bir Hamlet oyunuyla basladik. Isil Kasapoglu ile beraber calistigimiz donemde hep farkli olmanin pesinde kostuk’ diyor Tutumluer. Arkadasi Esra Bezen Bilgin de, Perihan Magden’in siirlerinden olusan ‘Mutfak Kazalari’ adli performansini heyecanla anlatiyor.

İzmit Tiyatrosu’nda calisirken Mehmet Ergen ve Serhat Tutumluer, yeni bir yapilanmadan bahsederek Aksanat’a cagirmis her ikisini de. İste bu yapilanmanin ilk urunu Ask Delisi. Serhat ise ilk basta biraz hafife alarak ‘Bunu mu oynayacagiz yani’ demis. ‘Meger ben ne kor bakmisim en basinda’ diye anlatiyor. ‘Bu oyle bir oyun ki birazcik o karakterden uzaklasirsan asla yapamazsin. Her oyuncunun en buyuk belasidir samimiyeti yakalamak. Bu oyunda o samimiyet hissini bir kere kacirirsan, butun oyun gider.’

Oyunda butun karakterleri birbirine baglayan en guclu duygu adindan anlasildigi uzere ‘ask’. Duvara toslamis gibi oluyorsunuz aski Esra ve Serhat’in oyunculuklarindan izlerken. Siz de boyle uclarda mi yasiyorsunuz aski diyorum. ‘Ben askta hep cesaret noktasinda tikandim’ diyor Tutumluer. ‘Ozgur olabilmek o kadar kolay degil. Eskiden bodoslama toslardim. Kafam patlardi. Simdi yavas adimlarla ilerliyorum.’ Esra ise ‘her zaman oyle uclarda yasanmaz ask’ diyor. Oyunun galasina on bes yasinda bir genc gelmis ve ‘Yeni kusak diyorsunuz ama bu oyun beni hic temsil etmiyor’ demis. Yonetmen Mehmet Ergen’in cevabi ‘O bir asik olsun, oyle gelsin’ olmus...

OYUNUN KUNYESİ

Yazan: Sam Shepard, Ceviren ve Yoneten Mehmet Ergen, Dekor Naz Erayda Ses Tasarim Emre Ergen Isik Tasarim Yakup Cartik Muzikler Mor ve Otesi Oyuncular: Serhat Tutumluer (Eddie), Esra Bezen Bilgin (May), Cengiz Bozkurt (Martin), Oktay Sozbir (Yasli Adam) Yer ve zaman Her pazar 15.30’da Beyoglu Akbank Kultur ve Sanat Merkezi’nde. Biletler Biletix ve Akbank Kultur ve Sanat Merkezi giseleri. Ogrenci 7 YTL, tam 12 YTL.

DİGER OYUNCULAR

Cengiz Bozkurt: Tiyatro seruveni, ODTU Oyunculari ile basliyor. Ask Delisi’nin yonetmeni Mehmet Ergen’le yollari Londra’da kesismis ve beraber calismaya baslamislar. Oktay Sozbir: 1962’de İstanbul Sehir Tiyatrolari’nda ise basladi. 1975’te Yilmaz Guney’’in ‘Bir Gun Mutlaka’ adli filmiyle sinemaya adim atti. ‘Bizimkiler’ dizisinde Kapici Cafer’in kayinpederini oynadi..

Serhat Tutumluer
hurriyetim

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home